
A férfiak csak feleannyira képesek a nők tekintetéből érzelmeket kiolvasni, mint a férfiakéból, ráadásul agyuk lustább is a női szemek dekódolásához.
Magyar nyelven is megjelent dr. Eben Alexander könyve, A mennyország létezik. Az idegsebészként dolgozó szerző ebben nem kevesebbet állít, mint hogy találkozott Istennel, miközben hét napig feküdt kómában bakteriális agyhártyagyulladással. Az orvos szerint a túlvilágon tapasztalt élmények leírhatatlanok, ő azonban mégis megkísérelte – az angol nyelvű kiadás azonnal a bestsellerlisták élére került.
Sok omega-3 zsírsavban és egyéb éltető tápanyagokban gazdag olajos hal fogyasztása hetente többször is jelentősen csökkentheti az emberek agyvérzésre és más agyi betegségekre való kockázatát. Egy új angol tanulmány megerősíti a már számos rendelkezésre álló tudományos bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy az olajos halak, mint a lazac, makréla, hering, pisztráng és szardínia, egyedi neuroprotektív képességekkel rendelkeznek.
Bennem félelmet kelt :(
Bekokainozott majmokon már sikeresen tesztelik a technológiát, amely az ember agyába Google-keresőt és 100 millió terrabájtnyi memóriakapacitást hozhat. Az agyimplantátumok már stabilan működnek Parkinson-kórban szenvedő betegek tüntetmentesítésekor, a következő lépésben jöhetnek a zsoldoskiborgok és a szuperhallással rendelkező átlagemberek, akik mellesleg két másodperc alatt olvasnak majd el egy ötszáz oldalas könyvet.
A Journal of the American Medical Association lapjain megjelenő tanulmány a biszfenol-A (BPA) eddig nem sejtett mértékű és főként forrású, fokozott veszélyeire figyelmeztet. A világon rengetegen esznek alkalmanként konzervlevest.
Aki edz, a memóriát illetően sem marad alul?
Talpra! A testmozgással az agy is fejlődik
Ír kutatók arra keresték a választ, van-e kapcsolat a testedzés és az agy teljesítménye között - Ülő életmódot folytató egyetemista fiúkat kértek fel a vizsgálatra, melynek során a memóriateszt előtt kemény edzésen kellett részt venniük.
Szervek és zöldségek
A zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásai szervezetünkre köztudottak. Ha tudni szeretnénk, hogy mely szervünkre, testrészünkre fejtik ki áldásos hatásukat, könyvtárakat megtöltő szakirodalom áll a rendelkezésünkre.
Egereken végzett kísérletek kimutatták, hogy a magas fehérjetartalmú diéták – mint például az Atkins – az agy tömegének csökkenéséhez vezethetnek. A kutatók most azt vizsgálják, mennyiben működik hasonlóan a folyamat az emberi agy esetében, illetve milyen hatással van az egyoldalú diéta az Alzheimer-kór kialakulására.
Hangulatunk kétségtelenül összefügg az agyunkban zajló kémiai folyamatokkal. De maguk ezek a folyamatok messze nem csak kémiai úton – azaz gyógyszerekkel – befolyásolhatók! Korábban is bizonyították már a mozgás hangulatjavító hatását. Újabban egy merész kutató a kőkorszaki életmód előnyeit fedezte fel és alkalmazta – átütő sikerrel.
Ismert tények: Az újszülöttek kb. 75-80%-át víz képezi. A felnőttek testének kb. 60-70%-a víz, pl. Egy 80 kg súlyú felnőtt szervezet kb. 54 l vizet tartalmaz. Az agy 78%-a, a vér 86%-a, a szív 77%-a, a máj 84%-a, az izmok 70%-a víz.
Hazánkban, ahogyan a világ más országaiban is, több ember hal meg szív- és érbetegségben, mint az összes többi betegségben együttvéve. A szív- és érbetegségek kialakulásában az életmódnak és a társadalmi-környezeti tényezőknek döntő szerepük van. A különböző problémákat ezért megfelelő stresszkezeléssel és életmódváltással védhetjük ki.
Egymás után nyílnak a Hahotaklubbok
A nevetés az ember áldásos kiváltsága. Jókedvre derít, boldogságot, vidámságot, békét teremt, örömet szerez, jót tesz testnek és léleknek, közösségi kapcsolatoknak, fejleszti a személyiséget. Testmozgásnak is kiváló. A kacagás belső kocogás néven is ismert. Növeli az egészséges önbizalmat, kibontakoztatja a játékos teremtő-képességet.
A NORML szakértője sorra veszi azokat a fűvel kapcsolatos kutatási eredményeket, amelyekről a média mélyen hallgat.
Az izzadt testek egymáshoz tapadnak, s a levegő mintha energiával telítődne. Az izgalom fokozódik. A légzés felgyorsul, a szív hevesebben ver. Mintha minden megszűnne létezni, csak az emberpár létezik. Még egy kis idő és a testet elárasztja a gyönyör. Bekövetkezik az orgazmus... vagy nem.
A német Bild újságírói összegyűjtötték mindazon indokokat, amelyek alátámasztják, hogy a sörfogyasztás egészséges. Meglehet, jótékony hatása maximum napi két pohár fogyasztása esetén érvényesül. A többi már nem gyógyszer, legfeljebb jólesik.