Egy tanulmány szerint az egészséges étrend és a tradicionális gazdálkodás50 százalékkal segíthet visszaszorítani az USA energiafogyasztását az élelmiszerszektorban.
Az USA energiafogyasztásának körülbelül 19 százalékát az élelmiszertermelésben és -ellátásban használják fel, és ezek nagy része nem megújuló energiaforrásból származik. Ezért elengedhetetlenül fontos lenne, hogy az amerikai élelmiszerszektorban csökkenjen ez a hatalmas méretű üzemanyagfogyasztás. David Pimentel és kollégái a Cornell University-n (New York) számos olyan stratégiát dolgoztak ki, és tettek közzé a Springer journal Human Ecology-ban, amellyel lehetséges a szektor fosszilis energiafelhasználásának 50 százalékos visszaszorítása.
Az első és legfontosabb javaslatuk, hogy az emberek egyenek kevesebbet, főként, mivel egy átlagos amerikai naponta körülbelül 3747 kalóriát fogyaszt, amely 1200-1500 kalóriával több, mint a javasolt mennyiség. A hagyományos amerikai étrend sok állati eredetű terméket tartalmaz, amelyek előállításához sokkal több energiára van szükség, mint a növény eredetű élelmiszerek előállításához. Ha tehát az amerikaiak csökkentenék a húsbevitelt, azzal nagy mértékben csökkenthetnék az energiafogyasztást is, és nem mellékesen egészségesebben is táplálkoznának.
További takarékoskodásra van lehetőség az élelmiszer-előállításban is. A szerzők szerint hagyományos, organikus gazdálkodásra lenne szükség, mivel a megszokott hús- és tejtermék-előállítás nagyon energiaigényes. Végül pedig az élelmiszerek feldolgozása, csomagolása és szállítása terén is csökkenteni lehetne az energiafogyasztás. A szerzők felhívják a figyelmet az egyéni felelősségre: azt állítják, hogy drasztikus energiamegtakarítást jelentene, ha a fogyasztók lemondanának a nagymértékben feldolgozott élelmiszerek fogyasztásáról. Ez szintén sokkal csökkentené például az üzemanyagfogyasztást, mivel egy átlagos amerikai élelmiszer 2400 kilométert utazik, mielőtt elfogyasztják.
A tanulmány rámutat, hogy legerősebb pozícióban a fogyasztók vannak, akik képesek tenni az energiafogyasztás mérsékléséért. Ha az emberek zöldebb életformát választanak, jobban odafigyelnek élelmiszereik kiválasztásánál, jó minőségű, helyi, nem feldolgozott és nem túlcsomagolt, tápláló ételeket vesznek, akkor nem csak a környezet védik, hanem egészségesebben is fognak élni.
Védjük a környezetet - együnk kevesebbet!
Egy tanulmány szerint az egészséges étrend és a tradicionális gazdálkodás50 százalékkal segíthet visszaszorítani az USA energiafogyasztását az élelmiszerszektorban.
Az USA energiafogyasztásának körülbelül 19 százalékát az élelmiszertermelésben és -ellátásban használják fel, és ezek nagy része nem megújuló energiaforrásból származik. Ezért elengedhetetlenül fontos lenne, hogy az amerikai élelmiszerszektorban csökkenjen ez a hatalmas méretű üzemanyagfogyasztás. David Pimentel és kollégái a Cornell University-n (New York) számos olyan stratégiát dolgoztak ki, és tettek közzé a Springer journal Human Ecology-ban, amellyel lehetséges a szektor fosszilis energiafelhasználásának 50 százalékos visszaszorítása.
Az első és legfontosabb javaslatuk, hogy az emberek egyenek kevesebbet, főként, mivel egy átlagos amerikai naponta körülbelül 3747 kalóriát fogyaszt, amely 1200-1500 kalóriával több, mint a javasolt mennyiség. A hagyományos amerikai étrend sok állati eredetű terméket tartalmaz, amelyek előállításához sokkal több energiára van szükség, mint a növény eredetű élelmiszerek előállításához. Ha tehát az amerikaiak csökkentenék a húsbevitelt, azzal nagy mértékben csökkenthetnék az energiafogyasztást is, és nem mellékesen egészségesebben is táplálkoznának.
További takarékoskodásra van lehetőség az élelmiszer-előállításban is. A szerzők szerint hagyományos, organikus gazdálkodásra lenne szükség, mivel a megszokott hús- és tejtermék-előállítás nagyon energiaigényes. Végül pedig az élelmiszerek feldolgozása, csomagolása és szállítása terén is csökkenteni lehetne az energiafogyasztás. A szerzők felhívják a figyelmet az egyéni felelősségre: azt állítják, hogy drasztikus energiamegtakarítást jelentene, ha a fogyasztók lemondanának a nagymértékben feldolgozott élelmiszerek fogyasztásáról. Ez szintén sokkal csökkentené például az üzemanyagfogyasztást, mivel egy átlagos amerikai élelmiszer 2400 kilométert utazik, mielőtt elfogyasztják.
A tanulmány rámutat, hogy legerősebb pozícióban a fogyasztók vannak, akik képesek tenni az energiafogyasztás mérsékléséért. Ha az emberek zöldebb életformát választanak, jobban odafigyelnek élelmiszereik kiválasztásánál, jó minőségű, helyi, nem feldolgozott és nem túlcsomagolt, tápláló ételeket vesznek, akkor nem csak a környezet védik, hanem egészségesebben is fognak élni.
forrás: Orvosiszótár