A csodazöldség újabb jótékony hatása - brokkoli

A csodazöldség újabb jótékony hatása - brokkoli

A brokkoli fogyasztása segíthet helyreállítani a cukorbetegség által a szív ereiben okozott károkat - derül ki egy kutatásból.

A warwicki egyetem kutatóinak megállapításai szerint a zöldségben lévő egyik összetevő, a szulforafán a folyamat kulcsa. Ez a vegyület ugyanis elősegíti az ereket védő enzimek termelődését, és csökkenti a jelentős sejtkárosodást okozó molekulák szintjét.

A cukorbetegeknél ötször nagyobb az esélye a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának, így például a szívrohamnak és a stroke-nak, mindkét betegség összefügg a károsodott erekkel.

A warwicki egyetem kutatócsapata a szulforafán nevű vegyület hatását vizsgálta a magas vércukorszint, vagyis a hiperglikémia által károsított erekben. Az eredmények szerint 73 százalékkal csökkent a szív- és érrendszeri betegség létrejöttéért felelős reaktív oxigénfajtáknak nevezett molekulák mennyisége, amelyek szintjét a hiperglikémia egyharmaddal emeli.

A kutatók azt is kimutatták, hogy a szulforafán aktivál egy proteint a szervezetben, amely megvédi a sejteket és szöveteket a károsodástól.

"A tanulmányunk szerint az olyan összetevők mint a szulforafán segít ellenállni a cukorbetegség által okozott érrendszeri betegség kialakulásának. A jövőben fontos lesz azt tesztelni, hogy a káposztafélékben gazdag étrendnek milyen jótékony hatása van a cukorbetegek számára. Azt várjuk, hogy van" - mondta a kutatás vezetője, Paul Thornalley professzor.

A káposztafélék - így a brokkoli is - korábbi kutatások szerint csökkentik a szívroham kialakulásának kockázatát.

forrás: inforádió.hu

Eredeti tartalom és hozzászólások:
Cukor: édes méreg, Bényi Bernadett, 63 válasz 2009, január 2 - 11:25