
A só nem jó Neked, ugye? Magas vérnyomást okoz, és az lenne a legegészségesebb, ha kihagynánk az étkezésünkből, igaz?
Nos, a meglepő válasz a fentebbi kérdésekre egy határozott „NEM". Rengeteg mendemonda és hazugság kering körülötte, amiket most megpróbálok tisztába tenni.
Májustól szeptemberig a D-vitamin pótlásához az is elég lenne, ha pólóban, rövidnadrágban sétálnánk negyedórát.
Őssejt-kapcsoló a testedzés
Mi lesz a csontvelő őssejtjeiből: csont- vagy zsírsejt? - a testmozgás dönti el.
Szervek és zöldségek
A zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásai szervezetünkre köztudottak. Ha tudni szeretnénk, hogy mely szervünkre, testrészünkre fejtik ki áldásos hatásukat, könyvtárakat megtöltő szakirodalom áll a rendelkezésünkre.
A régi kínaiak a föld húsának nevezték a szóját, így fejezték ki, mily nagyra becsülték e hüvelyes növény táperejét. A hüvelyesek az elsõ termesztett zöldségfélék. Sok történet, mese fûzõdik hozzájuk. Fajtagazdagságuk majdnem egyedülálló: kb. 150 féle különbözõ hüvelyest termesztenek napjainkban. Csak egy növény dicsekedhetett ennél nagyobb változatossággal: burgonyából az inkák fénykorában több mint 600-félét termesztettek!
ELSŐ RÉSZ: MI A GÉNTECHNOLÓGIA
MI A GÉNTECHNOLÓGIA?
Hogyan működik? Ha meg akarod érteni a géntechnológiát, a legjobb egy kis biológiával kezdeni
A német Bild újságírói összegyűjtötték mindazon indokokat, amelyek alátámasztják, hogy a sörfogyasztás egészséges. Meglehet, jótékony hatása maximum napi két pohár fogyasztása esetén érvényesül. A többi már nem gyógyszer, legfeljebb jólesik.
Tudományos körökben ma már egyáltalán nem vitatják a fehérjék kalciumcsökkentő hatását. Az elmúlt ötven év kutatásai egyértelműen bebizonyították, hogy a szilárd csontokat biztosító pozitív kalciummérleg elérésének legegyszerűbb és leglátványosabb eredményeket hozó étrendi módja a napi fehérjefogyasztás visszafogása! A tejüzemeknek természetesen más a véleménye, de ez érthető.
A Florida Állami Egyetem táplálkozástudományi professzora, Bahram H. Arjmandi, aki elismert nemzetközi szakértője az úgynevezett funkcionális élelem (olyan élelmiszerek, amelyek nemcsak táplálnak, de bizonyos betegségeket előnyösen befolyásolnak) kutatásának, több éve folytat kísérleteket az aszalt szilva egyedülálló tulajdonságának tanulmányozására.
Nevükhöz hűen csak nyomokban, egészen icipici mennyiségben szükségesek a szervezet számára, ugyanakkor ez a nagyon kicsike mennyiség egyben létfontosságú is!
Az új felfedezés alátámasztja azt a korábbi elképzelést, miszerint a D vitamin kulcsfontosságú a bőr egészségének fenntartásában. Dr. Julia A. Newton-Bishop, az angliai Leeds Egyetem bőrgyógyász professzora munkatársaival 872 betegnél dokumentációját átnézve megállapította, hogy kisebb terjedelmű, és kiújulásra kevésbé hajlamos melanómái vannak azoknak, akiknek szervezetében magas a D-vitamin szintje.
A babnak rengeteg fajtája ismert. Elsősorban levesnek használjuk, de találkozhatunk velük salátában vagy egytálételként is.
A zöld teát évezredek óta nem csupán kellemes italként, hanem gyógyítási célból is fogyasztják, a legkülönbözőbb betegségek, panaszok kezelésére.
A vér magasabb átlagos D-vitamin szintje megduplázhatja a vastagbél és végbél rákos betegek túlélési esélyét, mondja egy közelmúltban a Harvardon végzett tanulmány publikációja.
Már jó ideje ismert, hogy a túlsúlyos és az elhízott gyermekek száma világszerte növekszik, és sajnos nincs ez másképp hazánkban sem. Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) legutóbbi felmérése alapján a 7-14 éves fiúk 18 százaléka, a lányoknak pedig 20 százaléka túlsúlyos, emellett a fiúk 7,5 százaléka és a lányok 6 százaléka tekinthető elhízottnak.