
Májustól szeptemberig a D-vitamin pótlásához az is elég lenne, ha pólóban, rövidnadrágban sétálnánk negyedórát.
A magyar orvostársadalom példátlan összefogásának eredményeképpen született meg az a szakmai ajánlás, amely a jelenleg ajánlott D-vitamin-mennyiség közel tízszeresének bevitelét ajánlja felnőtt ember számára a novembertől márciusig terjedő időszakban.
A szürke "napfényhiányos" tél során szervezetünk lassúbb működésre áll be és tavaszra felhasználja energiatartalékainak nagy részét. Kialvatlanság, feszültség, és fáradékonyság jellemez minket vagyis a tavaszi fáradság.
Hogyan tudunk védekezni ellene? A Budai Egészségközpont szakorvosának Dr. Sepp Csaba tanácsairól olvashatunk a cikkben, melyben többek között kifejti a mozgás és a vitaminpótlás fontosságát.
A D-vitamin szerepe az influenza megelőzésében az eddigi kutatási eredmények alapján egyre nyilvánvalóbb. R. Edgar Hope Simpson kanadai tudós 1981-ben vetette fel az összefüggést a D vitamin hiánya és a influenza között. Egy amerikai kutatás szintén ezt az elméletet támasztja alá amely 19.000 személy bevonásával készült.
"Sok ember még mindig nem látja be, hogy a D-vitamin, ellentétben az oltásokkal, bizonyítottan jó módszer a fertőzéses megbetegedésekkel szemben"
R. Edgar Hope Simpson
Kanada több tartományában felfüggesztették a 65 évnél fiatalabbak beoltását mivel az eddigi tanulmányok alapján a szezonális influenza oltás után kétszer nagyobb a valószínűsége, hogy megfertőződnek az újinfluenzában.
Tartalom:
Miután egyre több halálesetről és megbetegedésről számolnak be a szakemberek, és a vakcinával kapcsolatban rengeteg tisztázatlan kérdés merült fel, sokan más megoldást keresnek a betegség leküzdésére.
Ismert tények: Az újszülöttek kb. 75-80%-át víz képezi. A felnőttek testének kb. 60-70%-a víz, pl. Egy 80 kg súlyú felnőtt szervezet kb. 54 l vizet tartalmaz. Az agy 78%-a, a vér 86%-a, a szív 77%-a, a máj 84%-a, az izmok 70%-a víz.
Azok, akik a H1N1 elleni oltást megelőző évben kaptak szezonális influenza elleni oltást, kétszer akkora eséllyel fertőződnek meg, mint akiket nem oltottak be. Szakértők ezért azt ajánlják, hogy az idei oltóprogramot csak az újinfluenza elleni vakcinára korlátozzák.
Nevükhöz hűen csak nyomokban, egészen icipici mennyiségben szükségesek a szervezet számára, ugyanakkor ez a nagyon kicsike mennyiség egyben létfontosságú is!
A szeptemberi százasizzó-kivonás kapcsán egyes zöld szervezetek által bűnbakká tett fénycsövek kevésbé lehetnek ártalmasak, mint azt gondolják.
Az új felfedezés alátámasztja azt a korábbi elképzelést, miszerint a D vitamin kulcsfontosságú a bőr egészségének fenntartásában. Dr. Julia A. Newton-Bishop, az angliai Leeds Egyetem bőrgyógyász professzora munkatársaival 872 betegnél dokumentációját átnézve megállapította, hogy kisebb terjedelmű, és kiújulásra kevésbé hajlamos melanómái vannak azoknak, akiknek szervezetében magas a D-vitamin szintje.
A vér magasabb átlagos D-vitamin szintje megduplázhatja a vastagbél és végbél rákos betegek túlélési esélyét, mondja egy közelmúltban a Harvardon végzett tanulmány publikációja.
A D-vitamin 60 millió éve szabályozza az ember és a főemlősök immunrendszerét - fedezték fel az Oregon Állami Egyetem kutatói az ember és a főemlősök genetikai anyagának vizsgálata során. A napfény-vitamin ellenőrzi a velünk született immunrendszert, benne a baktériumölő fehérjéket.