
Általánosságban azt tudjuk, hogy a cukor nem tesz jót a fogaknak és az elhízásért is felelős. További kutatások is ”felhívták” már rá a figyelmünket, hogy az immunrendszerünket is gyengítheti azáltal, hogy a bélflóránkban lévő jótékony baktériumokra is hatással van, és még sorolhatnánk fogyasztásának negatív következményeit – van bőven.
Azonban az új-zélandi Auckland Egyetem kutatói azt kezdték el vizsgálni, hogy vajon milyen hatással lehet a magzatra illetve annak fejlődésére. Jelenleg az átlagos cukorfogyasztás évente 40-60Kg/fő között mozog...
Aki olvasta a Cukor Blues című könyvet, annak nincs kétsége afelől, hogy korunk egyik legalattomosabb "mérge" a cukor, ami ráadásul kínzó függőséget is okozhat - akár egy másik fehér halál: a kábítószer.
A cukor azon formájára, ahogy manapság fogyasztjuk azt, nincs szüksége a szervezetnek. Valójában az emberiség nem is fogyasztott élelmezési céllal soha cukrot, kivéve az elmúlt 100 évet. És lám-lám, "véletlenül" pont innentől datáljuk az úgynevezett civilizációs betegségek rohamos és járványszerű megjelenését is, mint a rák, a diabétesz, a szív- és érrendszeri problémák, és az elhízás.
A Luo Han Guo gyümölcsből származó természetes cukorhelyettesítő lehetővé teszi az édes ízek élvezetét – egészségesen és kalóriák nélkül
A környezetünknek vagy saját döntésünknek köszönhetően próbálunk odafigyelni az egészséges táplálkozásra, figyelünk a termékek összetételére, és megpróbálunk kizárni bizonyos élelmiszereket.
A média igyekszek alkalmazkodni az vásárlók igényeihez, és a termékeiket megfelelő kampány keretében egészségesként reklámozni, azonban érdemes jobban utánajárni, hogy az adott termék, a számunkra fontos tápanyagokon (ha az eljárás során nem vész teljesen kárba) kívül mivel egészítik még ki...
Ha jobban megnézzük a mindennap vásárolt termékeinket, akkor észrevehetjük, hogy az első, második vagy a harmadik helyen a cukor szerepel és néha még követi a fruktóz is, plusz egyéb adalékanyagok… érzékszerveinket egyszerűen becsapják.
„…Keleten úgy vélték, hogy minden testi és lelki nyavalya oka az, amit eszünk. Ahogy a keleti bölcsek fogalmazták: a test és a lélek nem független egymástól.” (William Dufty - Cukor Blues)
Rengeteg cukrot fogyasztunk, és az emberi test nem képes feldolgozni. Természetesen szervezetünk megpróbálja lebontani, feldolgozni, de ehhez értékes mikrotápanyagokat, és kalciumot von el a szervezetünktől. Mi a megoldás? Milyen cukrot fogyaszthatunk? Milyen eljáráson esik át a cukorrépa és a cukornád?
Tartalom:
Az amerikaiak kövérebbek lettek a recesszióban, pénztárcájuk soványodásának ugyanis az egészséges étkezés is áldozatul esett - írta a The Wall Street Journal.
Ősszel, télen általában felerősödnek a vesével, húgyhólyaggal kapcsolatos panaszok, főleg azoknál, akik érzékenyebbek a hideg, nyirkos időjárásra. Ha pedig meglévő, ismétlődő felfázással, hólyaghuruttal bajlódik valaki, ilyenkor gyakrabban kínozzák a kellemetlen tünetek.
Miután Franciaországban nemrég engedélyezték (Korábban erről már írtunk - Stevia elszabadulhat az Európai Unióban - HírSzem), az Európai Unióban is elterjedhet a Dél-Amerikában honos jázminpakóca (Stevia rebaudiana) leveleiből készült természetes édesítőszer.
Azok, akik a H1N1 elleni oltást megelőző évben kaptak szezonális influenza elleni oltást, kétszer akkora eséllyel fertőződnek meg, mint akiket nem oltottak be. Szakértők ezért azt ajánlják, hogy az idei oltóprogramot csak az újinfluenza elleni vakcinára korlátozzák.
Egy tanulmány szerint azok a gyerekek, akik napi rendszerességgel fogyasztanak édességet, nagyobb valószínűséggel válnak erőszakos felnőtté. A tudósok még nem tudják, mi lehet ennek a magyarázata, csak gyanítják, hogy a rendszeres édességfogyasztással a kicsik nem tanulják meg, hogyan várjanak az általuk áhított dologra.
Itt a szüret ideje a hagyományos szőlőskertekben és az ökogazdaságok parcelláin egyaránt. S mivel a bioszőlő, -szőlőlé, -must és -bor még nem kapott kellő figyelmet a hazai gasztronómiában, érdemes dióhéjban megismerni a termesztés és feldolgozás egészségre áldásos előnyeit.
Ígértem, hogy folytatni fogom történetünket az egészséges közétkeztetés bevezetéséről...
Negyven százalékkal több energiaitalt vásárolunk és fogyasztunk, mint tavaly ilyenkor - derült ki a Nielsen felméréséből. Melisek Eszter, a piackutató munkatársa azt mondta: az elmúlt egy évben csökkent az energiaitalok ára, részben ennek is köszönhető, hogy nőtt a forgalom.
Hogyan lett az egzotikus luxuscikkből mindennapi édesítőszer? Íme egy kis történeti áttekintés.
