
Sírba visznek a gyorsételek
A gyorsételek ugyanúgy függőséget okoznak, mint a heroin vagy a cigaretta, bizonyítják a legfrissebb kutatások. A vizsgálatok szerint a magas kalóriatartalmú ételek rendszeres fogyasztása nagy hatást gyakorol az agy "örömközpontjára" - ez az a terület, amely a pszichés függőség kialakulásáért felelős. Így minél többször esszük, a szervezetünk annál többet akar majd a "műételekből".
Cukorral dúsította mézét egy keszthelyi cég. A Molnár Méz Kft.-nek bevonták az engedélyét, és 1,4 millió forintos bírságot szabtak ki.
A laboratóriumi vizsgálatok igazolták a hozzáadott cukor jelenlétét a cég által forgalmazott mézben. A Magyar élelmiszer törvénykönny (Codex Alimentarius Hungaricus) alapján a méz nem tartalmazhat idegen cukrot – ha tartalmaz abban az esetben nem minősül méznek.
University College London korábbi tanulmányából már megtudhattuk, hogy a zsíros ételekben gazdag étrend növeli a depresszió esélyét, szemben a zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étkezéssel.
Melbourne-i Egyetem kutatói hasonló eredményre jutottak. Dr. Felice Jacka szerint csodadiéták nincsenek, de bizonyos finomított élelmiszerek kizárásával a fizikai és lelki egészség is nagymértékben javulhat.
Az amerikaiak kövérebbek lettek a recesszióban, pénztárcájuk soványodásának ugyanis az egészséges étkezés is áldozatul esett - írta a The Wall Street Journal.
Ősszel, télen általában felerősödnek a vesével, húgyhólyaggal kapcsolatos panaszok, főleg azoknál, akik érzékenyebbek a hideg, nyirkos időjárásra. Ha pedig meglévő, ismétlődő felfázással, hólyaghuruttal bajlódik valaki, ilyenkor gyakrabban kínozzák a kellemetlen tünetek.
Miután Franciaországban nemrég engedélyezték (Korábban erről már írtunk - Stevia elszabadulhat az Európai Unióban - HírSzem), az Európai Unióban is elterjedhet a Dél-Amerikában honos jázminpakóca (Stevia rebaudiana) leveleiből készült természetes édesítőszer.
Azok, akik a H1N1 elleni oltást megelőző évben kaptak szezonális influenza elleni oltást, kétszer akkora eséllyel fertőződnek meg, mint akiket nem oltottak be. Szakértők ezért azt ajánlják, hogy az idei oltóprogramot csak az újinfluenza elleni vakcinára korlátozzák.
Tudományos körökben ma már egyáltalán nem vitatják a fehérjék kalciumcsökkentő hatását. Az elmúlt ötven év kutatásai egyértelműen bebizonyították, hogy a szilárd csontokat biztosító pozitív kalciummérleg elérésének legegyszerűbb és leglátványosabb eredményeket hozó étrendi módja a napi fehérjefogyasztás visszafogása! A tejüzemeknek természetesen más a véleménye, de ez érthető.
Egy tanulmány szerint azok a gyerekek, akik napi rendszerességgel fogyasztanak édességet, nagyobb valószínűséggel válnak erőszakos felnőtté. A tudósok még nem tudják, mi lehet ennek a magyarázata, csak gyanítják, hogy a rendszeres édességfogyasztással a kicsik nem tanulják meg, hogyan várjanak az általuk áhított dologra.
Sav-bázis egyensúly
A szervezet számára a sav-bázis egyensúly fenntartása életbe vágó feladat. Érzékeny szabályozó rendszer õrködik afelett, hogy testünk belsõ környezete megmaradjon az enyhén lúgos kémhatású helyzetben (pH=7,4).
Ígértem, hogy folytatni fogom történetünket az egészséges közétkeztetés bevezetéséről...
Modern világunk egyre vitatottabb vívmánya a mikrohullámú sütő. Nálunk tizenöt éve sokan még csak vágyakoztak rá, ám mára már a konyhák legáltalánosabb tartozékává lett. Hívei méltán rajonganak érte: az ételt-italt pillanatok alatt megmelegíti, a fagyasztott termékkel is hamar megbirkózik, s még főzni is lehet benne. Kritikusai szerint azonban veszélyes, gyilkos vívmány, idő előtt temetőbe juttatja használóját…
Ember legyen a talpán, aki a polc előtt állva kiigazodik a számtalan lisztféle között. Ebben próbálunk segítséget nyújtani: mit, miért és mihez használjunk?

Hogyan lett az egzotikus luxuscikkből mindennapi édesítőszer? Íme egy kis történeti áttekintés.
