
Egy héten legalább két napig nem kellene húst enni, és ez már elegendő lenne a globális felmelegedés megállításához - állapította meg egy új brit kutatás.
A feldolgozott és zsíros ételekben gazdag étrend növeli a depresszió kialakulásának kockázatát. Nem biztos tehát, hogy aki duci, az boldog is.
Hiába akar valaki sok hús - vagy tej, tojás - fogyasztásával több izmot fejleszteni, a bevitt fehérjéből nem hasznosul több, mint az elsőnek elfogyasztott 30 gramm - állítják a Texas-i Egyetem Orvosi karának anyagcsere kutató munkatársai.
Sav-bázis egyensúly
A szervezet számára a sav-bázis egyensúly fenntartása életbe vágó feladat. Érzékeny szabályozó rendszer õrködik afelett, hogy testünk belsõ környezete megmaradjon az enyhén lúgos kémhatású helyzetben (pH=7,4).
A húsevés számtalan veszélye közül ebben a számban néhány betegség vonatkozásában adunk részletesebb tájékoztatást.
Elõzõ számunkban megemlítettük a húsevés kérdésének néhány megközelítését. Most a biológiai, az orvosi antropológiai és a kémiai szempontokat fejtjük ki részletesen.
Ez a cikksorozat, mint a címébõl már sejthetõ, azt a kényes kérdést fogja boncolgatni, hogy miért is kell kizárni a húst az ember étrendjébõl. A választ számos megközelítésben olvashatjátok, ez a bevezetõ rész csupán felsorolja a szempontokat, melyek a következõ számokban részletesen ki lesznek fejtve.
Az elmúlt néhány évben szélsebesen terjedt és sok ezer embert hódított meg egy amerikai orvos-természetgyógyász, dr. J. D. Adamo elmélete és tapasztalata a vércsoport szerinti táplálkozásról.
Lázzal, hasmenéssel, hányással járó kórképet hazánkban leggyakrabban az élelmiszerhez kapcsolódó szalmonella okoz. Megfelelő odafigyeléssel a betegség megelőzhető.

A valaha kiátkozott tojást, úgy tűnik, visszafogadhatjuk kegyeinkbe. Örömhír ez a tojást kedvelők számára, akik eddig úgy tudták, ártanak egészségüknek, ha fogyasztják.
A test üde illata vonzóvá tesz mindenkit. Ám túlzott, mások számára is érezhető kipárolgása, szaga, kínos téma. Senki sem beszél róla szívesen, pedig sokak számára nagyon komoly problémát jelent. A kedvese illatát mindenki kellemesnek érzi. Most azonban nem erről lesz szó, hanem a "visszataszító" testszag okát és kiküszöbölésének módját vesszük nagyító alá.
Környezetünk és táplálékaink révén nap mint nap akaratlanul is nagy számú, lassan ható mérgező anyaggal kerülünk kapcsolatba. Ez természetesen függ az életmódtól és a tudatosságtól. Rövid körkép a leggyakoribb veszélyekről és a védekezés módjairól.
A Greenpeace nyomására a Nike után e hét elején az Adidas is bejelentette, hogy a jövőben nem használ fel olyan bőrt cipőihez, amelyek az Amazonas vidékén tenyésztett marhákból készültek. A környezetvédelmi szervezet még júniusban tette közzé "A lemészárolt Amazonas" című tanulmányát, amely szerint a fellendülő brazil szarvasmarha-tenyésztés az erdőirtás fő oka. A Greenpeace úgy véli, hogy a legkedveltebb étel-, sport- és divatmárkák jelentős mértékben hozzájárulhatnak az esőerdők eltűnéséhez.