
Egy, a Norvég Közegészségügyi Intézet által lefolytatott kutatás szerint a várandósság ideje alatti koffeinfogyasztás csökkentheti a születendő baba súlyát, valamint meghosszabbíthatja a kihordási időt is. Jelen kutatás a „BMC Medicine” című szaklapban is megjelent.
A nassolás rabjai most megérthetik azt, hogy szervezetük ilyenkor milyen jeleket küld az alábbi útmutató segítségével.
A sóvárgás sok esetben a tápanyagok hiányát jelzi
Senkit nem akarok a kávé ivásra ösztönözni, de esetleg akik jelenleg e szenvedélyüknek bűntudattal hódolnak, kicsit megnyugtathatnak az alábbi kutatási eredmények.
Lulu
Emőkével pár hete megbeszéltük, hogy egy rövidebb bejegyzéssel kiegészítem a „kávés“ bejegyzését. Nem az élettani hatásokról szerettem volna írni, hiszen azt Emőke megtette, hanem egy kicsit visszarepülni a 9. századba, ugyanis ekkor indult világhódító útjára a kávé.
Jelenleg a földön 250 millió (!) cukorbeteg él, számítások szerint 2025-re akár 380 millióra is emelkedhet ez a szám. Rachel Huxley a Sydney Egyetem professzora vezetésével amerikai, holland, francia és angol kutatásokat összegeztek.
Arra voltak kíváncsiak, hogy a naponta elfogyasztott kávé és tea mennyiben befolyásolja a cukorbetegség kialakulásának az esélyét...
Egy csésze eszményi kávé Talleyrand francia diplomata és filozófus szemével…
Ha nem életmód-oldalon lennénk, itt véget is érhetne a bejegyzés: „Minden gond oda, midőn a pohárváltó felszolgálja neked az illatozó kelyhet. Az ital sebesen cirkulál majd az ereidben, s nem okoz semmi fájdalmat; ha kétségeid lennének, elmélkedj csak azok fiatalságán és szépségén, akik élnek vele…”
De mutassatok egy egészségtudatos embert, akit – még ha elvetemült kávérajongó is - soha nem bizonytalanított el az a bűnlajstrom, amit a kávé rovására írnak?!
Úgyhogy már a legelején szólok, hogy ez egy fából vaskarika bejegyzés lesz, és csak gyakorló E(gészség)T(udatos) státusszal rendelkező vagy elvetemült olvasóknak ajánlom.
Tartalom:
Az alkaloidák (nevük szerint az alkáliákhoz hasonló tulajdonságú) lúgos kémhatású szénvegyületek, mindegyikükben találunk egy nitrogén atomot, térbeli szerkezetük kiterjedt, meglehetősen bonyolult és kivétel nélkül növényi eredetűek.
Tudja-e Ön , hogy melyik a világ legelterjedtebb tudatmódosító szere? A koffein! Ne csak a kávéra gondoljanak, hiszen koffeint a kávé mellett a teák, energia italok, üdítő italok, sőt még egyes fájdalom csillapítók is tartalmaznak.
Hangulatunk kétségtelenül összefügg az agyunkban zajló kémiai folyamatokkal. De maguk ezek a folyamatok messze nem csak kémiai úton – azaz gyógyszerekkel – befolyásolhatók! Korábban is bizonyították már a mozgás hangulatjavító hatását. Újabban egy merész kutató a kőkorszaki életmód előnyeit fedezte fel és alkalmazta – átütő sikerrel.
A kávé ölhet, vágyat fokoz, és ébren tartja a kecskéket. Kíváncsi?
Az anyatej összetétele napszaktól függően változik – tudósítanak spanyol kutatók. Ezt figyelembe véve praktikus tippet adnak a szoptató anyáknak: nem mindegy, hogy a baba azon frissiben kapja-e meg a tejet. A nappali tej élénkít, mint minket a kávé, tehát a baba nem alszik jól!
A vonalkódokat is lehet magolni. Lehet, SŐT KELL az árucikkek között VÁLOGATNI !!! A magyar termékek támogatása pedig kötelességünk is lehet(ne)!!