Koleszterinszint

A koleszterincsökkentő gyógyszerek indokoltságát sokan vitatják...

Koleszterinkérdés: sok vagy kevés?

A koleszterin minden állati szervezet számára nélkülözhetetlen vegyület, ezért a hiánya az élettel összeegyeztethetetlen. Ez az oka, hogy szinte minden sejt képes két szénatomos elemekből összerakni, szintetizálni ezt a négy gyűrűből és oldalláncból álló molekulát, a táplálékkal történő felvétele így nem nélkülözhetetlen. A koleszterin előállítása azonban rendkívül energiaigényes folyamat, többek között ezzel függhet össze, hogy a vegetáriánus étrenden élők között kevés az elhízott ember.

Forrás: 
tgy-magazin.hu
0
Értékelés: Nincs

KSH halálozási okok - továbbra is a szív- és érrendszeri megbetegedés áll az első helyen...

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) jelentése alapján a globális halálozási okokat a szív- és érrendszeri megbetegedések vezetik. Becslések szerint 17,5 millió ember hal meg évente ennek következtében.

Az előrejelzések szerint ez a szám 2015-re 20 millióra emelkedhet. Magyarországon a KSH adatai alapján a halálozások 50%-ért felelős az említett betegség. Az egyik fő kockázati tényező a  magas koleszterinszint, ami ma Magyarországon minden második emberre jellemző...

Tartalom:

0
Értékelés: Nincs

Koleszterincsökkentő hatással rendelkezik a vörös rizs

A vörös rizs képes csökkenteni a „rossz” LDL koleszterinszintet, hívja fel a figyelmünket a legújabb tanulmány. A monakaolin K, amit felfedeztek a vörös rizsben, a természetes növényi megfelelõje az azonos szerkezetû lovasztatinnak  amit a gyógyszeripar állít elõ.

A vörös rizst 800 éve fogyasztják és használják a különbözõ betegségek kezelésre. A tesztek szerint fél év fogyasztás után 21%-al csökkenti a koleszterinszintet.

0
Értékelés: Nincs

A szívbarát étrend része a dió és a mandula

Akinek fontos szíve egészsége, napi étrendjéből ne hagyja ki a dió, a mandulát vagy a pisztáciát. Az említett magvak ugyanis olyan alkotórészeket tartalmaznak, amelyek segítik a koleszterinszint karbantartását azáltal, hogy csökkentik a rossz-koleszterinként elhíresült LDL-koleszterin mennyiségét.

0
Értékelés: Nincs

A zöldséglé segíti a fogyást

Ha naponta fogyasztunk zöldséglevet, az nem csupán a napi szükséges zöldségbevitelt növeli, hanem a fogyás sikeréhez is hozzájárulhat, áll a californiai Davis Egyetem kutatóinak legfrissebb tanulmányában. 

0
Értékelés: Nincs

Újabb átverés? - Élelmiszernek álcázott vegyi termék

A koleszterinnel kapcsolatos általános tévismeretet leginkább a margaringyárosok használták ki hatalmas piacokat teremtve – mondván a margarin sokkal egészségesebb, mint a vaj, mert az nem tartalmaz koleszterint.

4.857145
Értékelés: Nincs Átlag: 4.9 (7 votes)

Egy marék aszalt szilvát - csontritkulásra

A Florida Állami Egyetem táplálkozástudományi professzora, Bahram H. Arjmandi, aki elismert nemzetközi szakértője az úgynevezett funkcionális élelem (olyan élelmiszerek, amelyek nemcsak táplálnak, de bizonyos betegségeket előnyösen befolyásolnak) kutatásának, több éve folytat kísérleteket az aszalt szilva egyedülálló tulajdonságának tanulmányozására.

0
Értékelés: Nincs

Az alacsony szénhidrát, magas fehérje tartalmú étrend érelmeszesedést okozhat

Az alacsony szénhidrát, viszont magas fehérje tartalmú étrend sikeresnek bizonyult a gyors fogyás eléréséhez, de keveset tudni a hosszú távú hatásairól.

0
Értékelés: Nincs

Vastagbélrák: hogyan kerülhető el a legrosszabb?

Az elmúlt évtizedekben nőtt a vastag- és végbéldaganatos megbetegedések száma. Itthon a második leggyakoribb rosszindulatú elváltozás, évente egy kisebb városnyi lakosság halálát okozza. Míg tíz-tizenkétezerre tehető azon betegek száma, akik a tumor műtéti eltávolítása után sztómával kénytelenek élni.

5
Értékelés: Nincs Átlag: 5 (2 votes)

Az orotsav, a majdnem-vitamin

Vitaminként való megnevezését nem engedélyezték, ennek ellenére vannak jótékony hatásai. A korábban B13-vitaminként emlegetett orotsav neve azonban alig ismert, és a hatása még alig kutatott. Erre – a főként tejtermékekben található – anyagra pedig érdemes odafigyelni.

0
Értékelés: Nincs

A dió segít megelőzni a mellrákot

A diót nagy mértékben magába foglaló diéta jelentősen csökkentheti a mellrák kialakulásának kockázatát, áll a Marshall University School of Medicine kutatóinak friss jelentésében. 

0
Értékelés: Nincs

Mi fán terem az acerola?

Az üdítőitalok és a gyümölcskonzervek dobozán az előírásoknak megfelelően feltüntetik a készítményhez használt adalékanyagokat (ingredients). Ezek között gyakran szerepel egy ismeretlen szó: az acerola.

0
Értékelés: Nincs

Liszt kisokos - Melyiket válasszam?

Ember legyen a talpán, aki a polc előtt állva kiigazodik a számtalan lisztféle között. Ebben próbálunk segítséget nyújtani: mit, miért és mihez használjunk?

5
Értékelés: Nincs Átlag: 5 (3 votes)

Articsóka - mentőöv a gyomornak

A fészkesvirágúak családjába tartozó articsóka a Földközi-tenger térségének őshonos zöldsége és gyógynövénye, de Magyarországon például sokáig dísznövényként is tartották. Gyógyhatású készítményeket a leveleiből készítenek.

Forrás: 
.
5
Értékelés: Nincs Átlag: 5 (3 votes)
Tartalom átvétel Tartalom átvétel
Regisztráció
Belépés
A webhelyen regisztrált felhasználói név.
A felhasználói névhez tartozó jelszó.