
A Testközelben c. sorozat 1. témaköre a Légzés. Ennek 1. fejezete az "Egyszerű, alapozó légzéstechnikák"
Az ember élete egy lélegzetvétellel kezdődik, és egy mély kilégzéssel ér véget. A kettő között lélegzetvételek milliói állnak, melyek különböző módon befolyásolják életünket. A lélegzettel kapcsolódunk a külvilághoz, s a külvilágot a lélegzet által vagyunk képesek befogadni.
A légzés egy fajta kommunikáció, többnyire tudattalanul működő rendszer. A lélegzet befolyással van az összes testünkben zajló folyamatra. Ha valamit meg akarunk változtatni az életünkben, akkor a legmélyebb és talán legfontosabb pontnál kell kezdenünk ... a LÉGZÉSnél.
Kansas Állami Egyetem kutatói arra voltak kíváncsiak, hogy az antioxidánsok testmozgás közben mennyiben javítják az izmok oxigénellátását.
A vizsgálatok alapján egyes oxidánsok (hidrogénperoxid) fokozzák a vérellátást, és ha az antioxidánsok ezt blokkolják, akkor az izomhoz nem jut elég oxigén és emiatt nem fog megfelelően működni. További kutatásokra van szükség, hogy megértsük, hogyan működnek az antioxidánsok a szervezetben fizikai aktivitás során...
Az ősz beköszöntével és a tél közeledtével egyre többen érezzük úgy, hogy reggelente nehezünkre esik kikelni az ágyból, és hiába iszunk kávét, ásítozva megyünk be a munkahelyünkre, ahol napközben majd elalszunk a számítógépünk előtt, hogy aztán hazaérve a gyerekekkel és házimunkával töltött esti órák után a tévé előtti díványon nyomjon el bennünket az álom.
Az Európai Unióban jelenleg több mint 100 ezer különböző, mesterségesen előállított vegyi anyag van forgalomban. Ezek az anyagok megtalálhatóak ivóvizeinkben, az élelmiszerekben, kozmetikumokban, tisztítószerekben, a gyermekruhákban, a bútorokban, az építési anyagokban, valamint a közlekedés és az ipar által kibocsátott szennyezésekben.
Egy reggelire elfogyasztott áfonyás turmix még 5 órával késõbb is javítja az összpontosító-képességet és a memóriát. A Brit Tudományos Napokon elhangzottak szerint az áfonyában lévõ antioxidánsok javítják az agy vérellátását és oxigénszintjét, sõt még a demencia kialakulását is képesek megakadályozni.
Arra már egy évvel korábban felhívták a figyelmet kutatók (London School of Medicine, Peninsula Medical School), hogy a céklalé csökkenti a vérnyomást. De ez az újabb kutatás, amelyet az Exeter Egyetem és a Peninsula Orvosegyetem tett közzé, még ennél is nagyobb és összetettebb hatást tulajdonít a céklalének.
A zöld teában található összetevők segíthetnek kivédeni azt az idegrendszeri károsodást, amit az alvási apnoé okozhat.