Senkit nem akarok a kávé ivásra ösztönözni, de esetleg akik jelenleg e szenvedélyüknek bűntudattal hódolnak, kicsit megnyugtathatnak az alábbi kutatási eredmények.
Lulu
Félmillió amerikai nyugdíjas vizsgálata alapján tovább erősödött az a feltevés, hogy a zöldségevés nagyban hozzájárul a rák kockázatának csökkentéséhez.
Szakértők szerint a rák fogja átvenni a vezető halálozási okot világszerte mivel az emberek nem képesek az életmódjuk megváltoztatására, és ezzel párhuzamosan öregszik a népesség is.
Az Egyesült Államokban 20 év alatt 16 százalékkal csökkent a rák miatti halálozási arány, a megfelelő kezelések, és oktató kampányoknak köszönhetően – közölte az Amerikai Ráktársaság epidemiológusa Susan Gapstur. Az elhízás, és a dohányzás azonban továbbra is nagy gondot okoz.
Prevenció - ez lett a jeligéje a rákellenes világnapnak. Az egészségügyi világszervezet előrejelzései alapján 2020-ra 10 millióra fog nőni rák miatt elhunytak száma.
Jelenleg nincsen csodaszer az orvosok kezében, a legjobb megoldás a megelőzés. Simon Tamás, a Magyar Rákellenes Liga elnöke elmondta, hogy minden harmadik rákbetegség megelőzhető lenne (stresszhelyzetek megfelelő kezelése, rendszeres testmozgás, és egészséges táplálkozás). A GloboCan adatai szerint évenkénti 9 ezer tüdőrákossal mi vezetjük a világranglistát (!). A rendszeres szûrés nagyon fontos lenne, de nem járunk el. ...és ennek ellenére meglepődünk a siralmas statisztikai adatokon!
Tartalom:
A nanotechnológiában van a jövőnk kulcsa? Vajon tényleg ez a műszaki forradalom lesz a rák ellenszere? Richard Smalley (Nobel díjas - tudós) víziója alapján a jövőben kis nanoméretű rakétácskák fogják elpusztítatni a rákos sejteket.
A viziótól nem állunk messze... az amerikai kormány egyre több pénzt fektet a kutatásokba. A nanovilag kutatói új anyagokat hozhatnak létre új távlatokat nyitva ezzel a gyógyításban, az élelmiszeriparban, és az építőiparban.
Az áfonyalé napi fogyasztása segíthet enyhíteni az időskori demencia tüneteit. A Cincinatti Egyetem kutatói idős embereket vizsgáltak 12 héten keresztül.
A kísérlet során egy kontrollcsoport placebót kapott. Az eredmények alapján az áfonyalét fogyasztók jobban teljesítettek a teszteken, köszönhető a benne lévő antioxidánsoknak.
A finn Biohit orvosi biotechnológiai cég jelentette be, hogy olyan kapszulát fejlesztettek ki, amely csökkenti a gyomor- és a garatrák kialakulásának a kockázatát.
A kapszula a savhiányos gyomorban lévő rákkeltő acetaldehidet fogja semlegesíteni. A klinikai kísérletek utána megkapták az engedélyt a gyógyszerfelügyeleti hatóságoktól.
Az olasz egészségügyi miniszter - Ferruccio Fazio - aggódóan fogadta a testszkennerek bevezetését a repülőterekre.
Az utasok csekély dózisnak vannak kitéve, de ez hosszútávon kockáztatót jelenthet kifejlődő rákos megbetegedések esetén. Olaszországban kísérleti jelleggel több nagyobb városban is elhelyeznek szkennereket. Németországban még vita folyik róla...
A szőlőmag-olaj számtalan jótékony hatással rendelkezik. Megfelelően befolyásolja, "kiegyenlíti" a vér koleszterinszintjét, javítja a látást, rendkívül erős antioxidáns hatásokkal rendelkezik.
A kutatások között nem lehet kiigazodni, egyes tanulmányok szerint a 10 évnél hosszabb használat 10-30%-kal növeli a rák kialakulásának az esélyét…
…más tanulmányok alapján a mobiltelefon-használat segít megelőzni a daganatos sejtek kialakulását (?!) ezt nem tudták megfelelően alátámasztani (általában az ilyen kutatások mögött telefontársaságok állnak). Mi az igazság? Mire figyeljünk?
Egy nemzetközi csoport bejelentette, hogy 20 év múlva képes lesz megállítani az öregedés biológiai folyamatát. Az evolúció a hosszú élet ellen van - kijelentésük szerint -, de biológiailag elérhetõ a hosszú élettartam.
A jövõben a DNS alapján képesek lesznek megállapítani egy személy természetes halálának idõpontját…
A rosszindulatú daganat a beteg közreműködésével alakul ki; életvitele, táplálkozása ehhez jelentősen hozzájárul, és bár sok más tényező is szerepet játszik benne, gyógyítása éppen ezért nem nélkülözheti a beteg „munkáját", életmód- és szemléletváltását - vélekedik dr. Ládi Szabolcs kutatóorvos, az alternatív daganatterápia egyik hazai úttörője, akinek sok gyógyíthatatlannak tartott beteg köszönheti az életét.
A vegetáriánusok és a halat fogyasztó vegetáriánusok ritkábban szenvednek rákban, mint a húst fogyasztók. Erre az eredményre jutott a brit Oxford Vegetarian Study és az EPIC-Oxford Study. A tanulmányok keretében a tudósok számára több mint 30.000 hússal táplálkozót hasonlítottak össze 8.500 halat fogyasztóval és mintegy 20.000 vegetáriánussal.
Német kutatók szerint a méhszurok (propolisz) képes arra, hogy elpusztítsa a rákos sejteket egy bizonyos daganatos betegségnél.
Az elsavasodás megelőzése érdekében sok zöldséget kell fogyasztanunk, ezt már tudjuk. Azonban míg a paradicsomnak nem árt a hőhatás, sőt bizonyos hatóanyagok egyenesen így szabadulnak fel és válnak jobban hasznosíthatóvá, addig a brokkolit legjobb nyersen fogyasztani.