
Régen a kutatók már pontosan tudták: a skorbutnál és a beriberinél hiányzott valami. Manapság könnyelműen bánunk velük: az ásványi anyagokkal, a nyomelemekkel és a vitaminokkal. Ezekre az embernek mindenekelőtt azért van szüksége, hogy élhessen - ezt manapság minden gyerek tudja.
A vörös rizs képes csökkenteni a „rossz” LDL koleszterinszintet, hívja fel a figyelmünket a legújabb tanulmány. A monakaolin K, amit felfedeztek a vörös rizsben, a természetes növényi megfelelõje az azonos szerkezetû lovasztatinnak amit a gyógyszeripar állít elõ.
A vörös rizst 800 éve fogyasztják és használják a különbözõ betegségek kezelésre. A tesztek szerint fél év fogyasztás után 21%-al csökkenti a koleszterinszintet.
Brüsszel, 2009. október 15. – A génmódosított termények szennyező hatására hívták fel mezőgazdasági termelők az Európai Bizottság figyelmét. A gazdák Androulla Vassiliou-val, az EU egészségügyi biztosával találkoztak ma, hogy a Greenpeace-szel közösen átadják azt a 180 ezer aláírást tartalmazó petíciót, amely a Bayer cég génkezelt rizsének engedélyeztetése ellen tiltakozik.
Hogyan lett az egzotikus luxuscikkből mindennapi édesítőszer? Íme egy kis történeti áttekintés.

Maga a cukor elnevezés gyűjtőfogalom, mivel a természetben nagyon sokféle cukor létezik, és édesítőképességük is különböző. Nézzük, mit érdemes tudni ezekről.

A Föld lakosságának mintegy fele számára a rizs a legalapvetőbb élelmiszer. A génmódosítás azonban ezt a rendkívül fontos gabonát is elérheti.

Nincs érszűkülete és csak ritkán, idős korban lesz magas vérnyomása azoknak a bolíviai bennszülötteknek, akik ma is úgy élnek, ahogy évszázadokkal ezelőtt őseik töltötték napjaikat. A tsimane törzs tagjait a legkorszerűbb módszerekkel vizsgáló kutatók eredményeit a PLoS One nemzetközi tudományos portál közölte.
A Leicester Egyetem kutatói felfedezték, hogy a rizskorpa csökkenteni tudja a vastagbélrák gyakoriságát.
Hangosabban ketyeg a népesedés időzített bombája, mint az éghajlatváltozásé – mondta az UNESCO egyik, frissen kinevezett vezetője.