Szabad gyökök

A leghatékonyabb hazai antioxidáns táplálék növények

Az antioxidáns táplálék növényeink fontosságát nem kell bizonygatni, hisz szabadgyök megkötő tulajdonságaiknak köszönhetően nem csak a rákmegelőzésben van nélkülözhetetlen szerepük, hanem mindenféle betegséget gyógyítanak, és fiatalon tartják a szervezetet. Most a két részes sorozat a leghatékonyabb  hazai antioxidáns táplálék növényeit szeretném bemutatni, miután az előző részben megismerhettük az a világ legerősebb egzotikus antioxidáns gyümölcseit és fűszereit.

Tartalom:

 

Magyar névLatin névORAC
Aszalt szilva Prunus domestris 5770
Oregáno, szurokfű Origanum vulgare 2800
Homoktövis  Hippophaë rhamnoides 3307
Mazsola Vitis vinifera 2830
Fekete áfonya  Vaccinium myrtillis  2100
Fekete szeder  Rubus fruticosus 2036
Tőzegáfonya  Vaccinium oxycoccos 1750
Földieper  Fragaria ananassa 1540
Málna  Rubus idaeus 1220
Piros szőlő  Vitis vinifera 739
Cseresznye  Cerasus avium 670

5
Értékelés: Nincs Átlag: 5 (3 votes)

A daganat kiéheztetése lehet a rák ellenszere

A góc körüli ép sejtek befolyásolásán át vezet az út a gyógyuláshoz? 


A rákos sejtek helyett a környező ép sejtekre koncentrálva a kutatók rájöttek, hogy nem feltétlenül a daganat erőszakos elpusztítása a gyógyulás leginkább célravezető eszköze. Nem kizárt, hogy olcsó gyógyszerekkel el tudjuk tőlük vonni a táplálékot és egyszerűen éhen halnak. 

Forrás: 
http://nol.hu/lap/tudomany/20120103-kieheztetett_daganatok
0
Értékelés: Nincs

ORAC - az ételek antioxidáns szintje (USDA - 2007)

A Dr. Guohua Cao által a Tufts Egyetemen USDA Human Nutrition Research Center on Aging intézetében kifejlesztett ORAC- teszt az egyik legérzékenyebb és legmegbízhatóbb módszer az antioxidánsok oxigéngyök- megkötő képességének mérésre. Ez az egyetlen vizsgálat, amely a szabadgyökök gátlásának idejét és mértékét együttessen méri.

A lenti cikkben található ORAC értékek a "régi"  2004-es előtti mérési adatokat tartalmazzák. Azóta a adatokat felülvizsgálták(!), és sok esetben nagyobb ORAC értékeket kaptak a kutatók.

0
Értékelés: Nincs

Éleslátás: fontos, hogy mit eszünk?

Korábban igen kevés tudományos eredményt olvashattunk a táplálkozás és a szembetegségek kapcsolatáról, ma már birtokában lehetünk néhány megalapozott ténynek. Sorra vettük, mit tehetünk a szemünkért. Október a látás hónapja.

0
Értékelés: Nincs

Az antioxidánsok növelhetik a cukorbetegség kockázatát

Egérkísérletek azt mutatják, hogy a sejtkárosodástól védő antioxidáns étrendkiegészítők hatása összetettebb, mint eddig gondolták: inzulinrezisztenciához vezethetnek, ezáltal növelhetik a diabétesz kialakulásának esélyét.

0
Értékelés: Nincs

A dió segít megelőzni a mellrákot

A diót nagy mértékben magába foglaló diéta jelentősen csökkentheti a mellrák kialakulásának kockázatát, áll a Marshall University School of Medicine kutatóinak friss jelentésében. 

0
Értékelés: Nincs

Mi fán terem? Bab

A babnak rengeteg fajtája ismert. Elsősorban levesnek használjuk, de találkozhatunk velük salátában vagy egytálételként is.

Forrás: 
.
0
Értékelés: Nincs

Az érvédő, kalóriaszegény paradicsom

A paradicsom nemcsak olyan szép piros, hogy szebb már aligha lehetne, hanem saját, önálló, vitaminban gazdag „lelki élete” is van, vigyázni kell rá. Egyszerre gyógy-, étkezési- és haszonnövény, nem mindegy azonban, hogyan fogyasztjuk és tároljuk – ehhez adunk néhány tippet.

Forrás: 
.
0
Értékelés: Nincs

Egészségesebbek a gyümölcsök, mint korábban gondolták

A táplálkozási szakemberek idáig valamelyest fontosabbnak tartották a zöldség-, mint a gyümölcsfogyasztást. A különbség azonban talán hamarosan eltűnhet: a gyümölcsökről kiderült, hogy akár ötször annyi antioxidánst is tartalmazhatnak, mint korábban feltételezték.

0
Értékelés: Nincs

Gyümölcskávé

Nem tea, és nem is kávé. Különleges gyümölcsmag-presszó.

0
Értékelés: Nincs

Fűszer- és gyógynövények az egészség szolgálatában

A különféle fűszernövényeknek nemcsak az ízük kellemes és pikáns, de szinte valamennyi gyógyhatású szer is. Frissítsük fel a receptjeinket ezekkel az igen értékes ízesítő szerekkel!

4.666665
Értékelés: Nincs Átlag: 4.7 (3 votes)

A csoki csökkenti a halálozási arányt

Azok a szívrohamon átesett páciensek, akik hetente két-három alkalommal fogyasztanak csokoládét, háromszor alacsonyabb valószínűséggel halnak meg szívbetegségben, mint azok, akik egyáltalán nem élnek az édességgel.

0
Értékelés: Nincs

Új törvénnyel csap le a dohánygyárakra Obama

Évtizedes huzavona után szerdán elfogadták az új amerikai dohányzásellenes törvényt. A jogszabály a dohánygyárakra egy olyan szuperhatóságot szabadít, amely a jövőben a reklámozásba, a gyártásba és a cigaretták összetételébe is beleszólhat.

0
Értékelés: Nincs

Mangosztán (mangosteen) - A tiltott gyümölcs?

Érdekes cikkre bukkantam a New York Times oldalain:

Forbidden? Not the Mangosteen (mangosztán)

 Remélem sok olvasónk nagy örömére.

0
Értékelés: Nincs
Tartalom átvétel Tartalom átvétel
Regisztráció
Belépés
A webhelyen regisztrált felhasználói név.
A felhasználói névhez tartozó jelszó.