
Összegzés
Már több tanulmány is kimutatta, hogy a fogamzásgátló, valamint a HRT (Hormon Replacement Therapy = Hormonpótló kezelés – a szerk.) rengeteg súlyos problémát tud előidézni az emberi szervezetben.
Véleményem szerint a fogamzásgátló lehet, hogy a műösztrogén tartalma miatt véd az infarktus ellen, de ez a "jótékony" hatása elenyésző ahhoz képest, amilyen rombolást a szervezetben végez. Mindenesetre a cikk ismét alátámasztja, hogy nem szabad fogamzásgátlót szedni. Vagy nem szabad dohányozni. De leginkább egyiket sem kéne erőltetni. Ha viszont valamelyik nélkül nem tudunk meglenni, akkor inkább a fogamzásgátlóról mondjunk le, mert nagyobb galibát képes a szervezetben csinálni, mint a cigaretta.
Párom történetét szeretném megosztani veletek, aki 33 évesen szívinfarktust kapott négy hónapja. Azonnal megkatéterezték és kapott 5 hálót (vagy mit). Maradt azonban így is egy több centiméter hosszú kritikus szakasz.
Több mint húszezer látogató, több mint tízezer szűrés, 140 véradás ez az idei év mérlege a fővárosi Szívünk Napja rendezvénynek, amelyet a Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány szervezett.
Sokkal nagyobb eséllyel kapnak szívrohamot azok a férfiak, akik nem tudják megfelelően kezelni a munkahelyi stresszt - állapították meg svéd kutatók. A szívproblémák és az elfojtott feszültség közötti kapcsolatot eddig is ismerték, ám hogy az ilyen szoros, csak most derült ki.
A fájdalomcsillapítók szedése veszélyezteti az influenza elleni oltás hatásosságát - állapította meg Richard P. Phipps, a Rochester Egyetem mikrobiológia, immunológia, környezeti orvostan tanszékének professzora, aki évek óta tanulmányozza a fájdalomcsillapítók és az immunrendszer egymásra hatását.
A koleszterinnel kapcsolatos általános tévismeretet leginkább a margaringyárosok használták ki hatalmas piacokat teremtve – mondván a margarin sokkal egészségesebb, mint a vaj, mert az nem tartalmaz koleszterint.
Hazánkban, ahogyan a világ más országaiban is, több ember hal meg szív- és érbetegségben, mint az összes többi betegségben együttvéve. A szív- és érbetegségek kialakulásában az életmódnak és a társadalmi-környezeti tényezőknek döntő szerepük van. A különböző problémákat ezért megfelelő stresszkezeléssel és életmódváltással védhetjük ki.
A német Bild újságírói összegyűjtötték mindazon indokokat, amelyek alátámasztják, hogy a sörfogyasztás egészséges. Meglehet, jótékony hatása maximum napi két pohár fogyasztása esetén érvényesül. A többi már nem gyógyszer, legfeljebb jólesik.
Vitaminként való megnevezését nem engedélyezték, ennek ellenére vannak jótékony hatásai. A korábban B13-vitaminként emlegetett orotsav neve azonban alig ismert, és a hatása még alig kutatott. Erre – a főként tejtermékekben található – anyagra pedig érdemes odafigyelni.
A prosztatarák egyik bevett kezelési módja, a hormonterápia növelheti a betegeknél a szívproblémák kockázatát, jelentették be kutatók kedden a Berlinben zajló európai onkológiai találkozón.
Használja a mézet kozmetikumként is! - 10 mézes varázsrecept
A méz igazi csodaszer, melyet évezredek óta használ az emberiség. Hidratáló, fertőtlenítő hatása van, kitisztítja a mérgeket a bőrből, gyógyítja a sebeket, csökkenti a gyulladást és csillapítja a fájdalmat. A benne található vitaminok táplálják a bőrt, ezért kitűnően használható kozmetikumként.
A mediterrán diéta szerinti táplálkozás eredményesebb a diabétesz kezelésében, mint az általánosan javasolt zsírszegény-diéta. Állítja egy közelmúltban megjelent tanulmány.
Egy nemrég végzett felmérés szerint a cigarettásdobozokon található jelzések sokszor félrevezetik a dohányosokat.
A valaha kiátkozott tojást, úgy tűnik, visszafogadhatjuk kegyeinkbe. Örömhír ez a tojást kedvelők számára, akik eddig úgy tudták, ártanak egészségüknek, ha fogyasztják.