
Egy új tanulmány kimutatta, hogy az alma rendkívül hatékony ellenszer a vastagbél daganatos megbetegedéseivel szemben. Kimutatták, hogy ezen gyümölcs oligoszacharidjai képesek a rákos sejtek 46%-át elpusztítani. Az összes eddigi kemoterápiás gyógyszert felülmúlja, valamint – azokkal ellentétben – az oligoszacharidok természetes és egészségjavító összetevők, amelyek számtalan gyümölcsben és zöldségben fellelhetőek.
Természetesen felháborodást keltett a cikk. Valamilyen szinten az is lehetne. Kíváncsi lennék, hogy abban az esetben, ha megvonják valakitől a gyógyszeres kezelést, vajon a természetes gyógymódok felé fordul-e????
A góc körüli ép sejtek befolyásolásán át vezet az út a gyógyuláshoz?
A rákos sejtek helyett a környező ép sejtekre koncentrálva a kutatók rájöttek, hogy nem feltétlenül a daganat erőszakos elpusztítása a gyógyulás leginkább célravezető eszköze. Nem kizárt, hogy olcsó gyógyszerekkel el tudjuk tőlük vonni a táplálékot és egyszerűen éhen halnak.
Nincsen egyértelmű kapcsolat a vörös húsok fogyasztás és a vastagbélrák kialakulás között, sőt az EPIC-Oxford kutatásai alapján a vegetáriánusoknál gyakoribb a daganat kialakulásának az esélye(?!).
A húsipar szerint nincsen megfelelően alátámasztott kutatás amely egyértelműen bizonyítaná a vörös húsok esteleges rákkeltő hatását, persze megjelent olyan kutatás is ami arra figyelmeztet, hogy ha nagy mennyiségben fogyasztunk vörös húst akkor 35%-al nő az esélye a vastagbéldaganat kialakulásának. Remélhetőleg egyszer megtudjuk az igazságot a téma kiegészítéseként érdemes elolvasni Dr. T. Colin Campbell-tol a Kína tanulmány című 2006-ban kiadott kutatását (itt olvashatsz róla).
A vegetáriánusok és a halat fogyasztó vegetáriánusok ritkábban szenvednek rákban, mint a húst fogyasztók. Erre az eredményre jutott a brit Oxford Vegetarian Study és az EPIC-Oxford Study. A tanulmányok keretében a tudósok számára több mint 30.000 hússal táplálkozót hasonlítottak össze 8.500 halat fogyasztóval és mintegy 20.000 vegetáriánussal.
A szójabab nagy mennyiségben tartalmaz E-vitamint, mely csökkenti a különböző szív- és rákbetegségek kialakulásának valószínűségét.
Az elmúlt évtizedekben nőtt a vastag- és végbéldaganatos megbetegedések száma. Itthon a második leggyakoribb rosszindulatú elváltozás, évente egy kisebb városnyi lakosság halálát okozza. Míg tíz-tizenkétezerre tehető azon betegek száma, akik a tumor műtéti eltávolítása után sztómával kénytelenek élni.
A vér magasabb átlagos D-vitamin szintje megduplázhatja a vastagbél és végbél rákos betegek túlélési esélyét, mondja egy közelmúltban a Harvardon végzett tanulmány publikációja.
Egy, a vastagbélrák genetikai kockázatát hordozó családokat vizsgáló ausztrál tanulmány szerint a résztvevők 50%-a elutasította a genetikai tesztet, amikor tájékoztatták őket, hogy ez hatással lehet biztosítási státuszukra. "Ezek az emberek rendkívüli módon megijedtek a biztosítási diszkriminácó lehetőségétől, ami arra késztette őket, hogy utasítsák el a potenciálisan életmentő genetikai vizsgálatokat" - nyilatkozta Dr. Louise Keogh, a tanulmány társszerzője, a Melbourne-i Egyetem munkatársa.
A Bibliában számos helyen szerepel a tanítások egyik visszatérő motívumaként és az élet szimbólumaként is. Az ősi egyiptomi sírokban is megtalálták számos rajzon. Már az ókori görögök és rómaiak készítették és kedvelték a bort.
Vannak orvosok, akik szerint a méregtelenítő kúrák feleslegesek, hiszen a szervezet hatékonyan képes megtisztítani önmagát. Ráadásul a nem megfelelően végzett méregtelenítés veszélyes lehet, gyakorlatilag mindenkire, aki nem egészséges, fiatal és felnőtt. A méregdrága étrendkiegészítőknek pedig nem árt utánanézni.
Egy globális vizsgálat szerint az életmódhoz kötődő kockázati tényezők közül az alkohol és a dohányzás fokozza legjobban a vastagbélrák kialakulásának veszélyét. A kutatók kimutatták, hogy azokban az emberekben, akik nagyobb mennyiségű alkoholt isznak az alkoholt nem fogyasztókhoz képest 60%-kal nő a daganat kialakulásának valószínűsége.
Tüdőrák, vastagbélrák és emlőrák - ezekre van a legnagyobb esélye egy magyarnak. A nagy esély pedig nem kis túlzás: rákos megbetegedések tekintetében elsők vagyunk a világon. Miért nem járunk szűrésekre? És miért nem járnak a politikusaink?
Rossz hír a briteknek, hogy csak ártanak az egészségüknek, ha vízben főzik a zöldségeket: kutatók bebizonyították, hogy a brokkoliból vagy a kelbimbóból eltűnik a hasznos anyagok nagy része, ha forralják.