
Ez a szénhidrátfüggőség. Gondolnád, hogy főleg a stressz hatására falod a szénhidrátot?
Az illatozó friss kenyér vagy egy tál gőzölgő paradicsomos-sajtos spagetti olyan étel, melynek legtöbben nehezen tudnak ellenállni.
Egy új tanulmány kimutatta, hogy az alma rendkívül hatékony ellenszer a vastagbél daganatos megbetegedéseivel szemben. Kimutatták, hogy ezen gyümölcs oligoszacharidjai képesek a rákos sejtek 46%-át elpusztítani. Az összes eddigi kemoterápiás gyógyszert felülmúlja, valamint – azokkal ellentétben – az oligoszacharidok természetes és egészségjavító összetevők, amelyek számtalan gyümölcsben és zöldségben fellelhetőek.
Bár a cukorbetegség nevében ott a cukor, egész eddig a cukorfogyasztás és a cukorbetegség közötti közvetlen kapcsolatot tudományosan nem igazolták. Egy új tanulmány azonban megmutatja ezt az összefüggést, ami jelentőségében ahhoz hasonlítható, mint amikor az 1960-as években feltárták a dohányzás és a tüdőrák közötti kapcsolatot.
A Red Nopal a bíbor kaktusz gyümölcse. Mindeddig csak annyit tudtam róla, hogy Dél-Amerikában megeszik, és finom csemegének számít. Táplálkozástani szempontból nem különösen állt a tudomány érdeklődésének fókuszában. Pedig érdemes lenne odafigyelnünk rá, mert páratlan pozitív élettani hatásokkal bír. Leginkább a fogyni vágyók, a cukorbetegek és az inzulin rezisztenciában szenvedők, valamint az immunrendszeri problémákkal küzdők figyelmét hívnám fel a nopal kaktusz gyümölcsére.
Tartalom:
Kétség sem fér hozzá, hogy a természet nagyon kegyes hozzánk. Időről- időre megvillantja előttünk egy-egy "rejtett" kincsét, ezzel is egy picit a tudatosság felé tuszkolva a XXI. század emberét... Ezúttal egy Dél-Amerikában őshonos csodaszert tárt elénk, melyet hazájában már évszázadok óta alkalmaznak a népi gyógyászatban.
Ez is, az is. És még poloskafű, Cimicifuga racemoska, indián(asszony)gyökér, (fekete)kígyógyökér, csörgőgyökér és Black Cohosh.
A máj-elzsírosodás az oka a metabolikus szindrómának, azaz a súlyos anyagcsere-problémáknak, például az inzulin-rezisztenciának, vagyis annak, hogy a szervezet nem képes lebontani a cukrot. A májban felszaporodik a zsír, és a zsírsavak a véráramba választódnak ki, ami növeli a triglicerid-szintet.
Egy Európai Uniós tanulmány szerint a magyar fogyasztók 94 százaléka tudja, hogy a gabonafélékből és a teljes kiőrlésű gabonákból készült minőségi élelmiszerekből nagyobb mennyiséget kell fogyasztani a kiegyensúlyozott táplálkozás érdekében. Ennek ellenére a keksz, a piskóta és a müzliszelet fogyasztásunk jócskán elmarad az átlag uniós étvágytól.
Egyre több jegesteát fogyasztunk, egymás után jelennek meg a piacon az újabb és újabb márkák. Vajon mennyi közük van a valódi teákhoz?
Évtizedekkel kitolható a cukorbetegség kialakulása - derült ki a Semmelweis Egyetem munkatársa által vezetett londoni vizsgálatból.
Ha visszatekintünk elődeink életmódjára igen érdekes dolgot állapíthatunk meg: a cukorka már a nagyanyáink korában is nagy kincs volt. A világháborúk előtt azonban nem volt divat, hogy otthon édesség van, vagy az ember feltankol a sarki boltban az esti filmhez.
Napi egy pohár gyümölcslé is emelheti a cukorbetegség kialakulásának a kockázatát, ugyanakkor a teljes gyümölcs elfogyasztása egészséges - derül ki egy friss kutatásból.