Az étcsokoládét és a vörösbort nyilván csak mértékkel, de zöld teából nyugodtan megihatunk több csészét is egy nap. Aki pedig szereti, kifejezetten örülni fog a hírnek: "brit tudósok szerint" ezek az élelmiszerek segítenek megőrizni fiatalságunkat.
Szeptember van, még élvezzük a nyárvégi napsugarakat, a friss gyümölcsöket, zöldségeket a kertben, de a hűvös, ködös hajnalok és esték már jelzik az ősz közeledtét. Sokak számára az ősz egyet jelent a megfázásos, influenzás megbetegedések kezdetével, amiből aztán tavaszig ki sem lábalnak.
A zöld tea fogyasztása csökkentheti egyes vérrákok kialakulásának kockázatát – állítják japán kutatók. Ehhez azonban naponta legalább öt csészével kell fogyasztani az italból.
"Az elmúlt harminc év során a rákos daganatok szakterületének fejlődését tanulmányoztam, és kiterjedten írtam a daganatos betegségek kutatásáról, gyógyításáról és megelőzéséről. Az alábbiakban a zöld teával kapcsolatos kutatásokról írok" - Ralph W. Moss
A zöld teát évezredek óta nem csupán kellemes italként, hanem gyógyítási célból is fogyasztják, a legkülönbözőbb betegségek, panaszok kezelésére.
Az egészségügyi ellátásban dolgozók maguk is gyakran vásárolnak táplálékkiegészítő készítményeket vagy multivitaminokat, melyeknek hatásosságát nem bizonyították, használatuk veszélyeire viszont rendszeresen érkeznek bejelentések. Az elgondolkoztató vizsgálat eredményeit a Nutrition Journal közölte.
A hal, a gabona, a joghurt és sok más alapvető élelmiszer nagyon egészséges - mindaddig, amíg tönkre nem teszi a feldolgozóipar. Minél nagyobb mértékben van feldolgozva egy élelmiszer, annál egészségtelenebb. A legegészségesebb élelmiszer az, amelynek a csomagolásán nem található lista arról, hogy mit tartalmaz - mert pontosan az, ami.
A zöld teában található összetevők segíthetnek kivédeni azt az idegrendszeri károsodást, amit az alvási apnoé okozhat.
A zöld tea már egy ideje a tudósok érdeklődési körébe került, mert kedvező élettani hatásokat tulajdonítanak a benne található vegyületeknek. Most egy újabb kedvező hatás derült ki a kedvelt élénkítő italról.
Amerikai kutatók szerint a zöld tea tulajdonságai gyógyírt jelenthetnek az olyan bőrproblémákra, mint a psoriasis (pikkelysömör) vagy a korpásodás.
Jómagam 1987-től fogyasztok szűz teát ( zöld teát ), és mára már méltán híres teagyűjteményem van. Barátaim tudják, hogy ha Indiában, Kínában, Japánban, Srí Lankán, Grúziában vagy Tibetben járnak, akkor nekem csak teát hozhatnak ajándékba. 15 éve vált hobbimmá a tea, és gyűjtök minden értékelhető irodalmat is róla.